هیچ کس پیش‌بینی نمی‌کرد که یک سریال با یکی از بهترین فصل‌های اول در تاریخ تلویزیون آمریکا، در نهایت کنسل شده و ناپایان باقی بماند. اما اشاعه لیبرالیزم افراطی باعث ریزش مخاطبین سریال و در نهایت حذف آن از باکس HBO شد.

جاناتان نولان خالق «وست‌ورلد» (Westworld) پس از دو فصل در نقش مدیر پروژه و نویسنده سریال شبکه اچ‌بی‌او، از حضور پر رنگ در این مجموعه کناره گیری کرده و به پیشنهاد آمازون برای ساختن «پریفرال» (The Peripheral) آری گفت. آمازون احتمالا دستمزد بسیار بیشتری نسبت به اچ‌بی‌او به او پرداخته است. جدایی نولان و همسرش لیزا جوی با افول فصول سوم و چهارم «وست‌ورلد» توام شد.

مدیران شبکه اچ‌بی‌او در بیانیه مربوط به کنسل شدن سریال گفتند: ما قدردان زحمات جاناتان و لیزا هستیم؛ این دو در چند سال گذشته به مخاطبان حماسه‌ای عظیم و پر رمز و راز هدیه کردند. ما از زحمات مابقی دست اندرکاران پروژه نیز قدردانی می‌کنیم.

کمپانی فیلمسازی جی جی آبرامز قراردادی پانصد میلیون دلاری با اچ‌بی‌او در سال ۲۰۱۹ امضا کرد که با کنسل شدن این سریال و رد شدن دیگر پیشنهادات این کمپانی توسط مدیران اچ‌بی‌او، معلوم نیست چه عاقبتی داشته باشد. هالیوود می‌پنداشت که نابغه دنیای علمی تخیلی را در جی جی آبرامز یافته است. اما پس از شکست‌های متعدد پروژه‌های زیر دست او، نه تنها وارنر، بلکه دیزنی نیز نا اطلاع ثانوی تمامی فیلم‌های مربوط به مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» که قرار بود توسط آبرامز ساخته شود را کنسل کرده است.

پیشتر منتشر شده بود که فصل سوم «وست‌ورلد» در حدود یکصد میلیون دلار هزینه دربرداشته است. دیوید زسلو مدیر عامل دو کمپانی ادغام شده وارنر و دیسکاوری گفت: دوره ساختن هر چیزی به هر قیمتی، تمام شده است. او در ادامه اشاره داشت که میلیون‌ها دلار صرف ساختن آثار بدون مخاطب نخواهد کرد.

زسلو در یکسال اخیر چند پروژه فمینیستی و لیبرالی دیگر را نظیر «بت‌گرل» و «سوپرمن (همجنس‌گرا)» نیز کنسل کرد. او برای گرفتن جلوی ضرر سیاست‌های چپ‌گرایانه مدیران پیشین، تصمیم گرفت تا فیلم‌های آتی دی‌سی را فعلا اکران نکرده و تغییرات اساسی در این آثار دهد. اکران قسمت دوم «آکوامن» دوباره به تاخیر افتاد و به احتمال زیاد، امبر هرد حضوری بسیار کمرنگ در فیلم داشته و یا بازیگر دیگری نقش او را بازی کند. امبر هرد روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، او برای فرار از پرداخت غرامت دادگاه با جانی دپ، به اسپانیا مهاجرت کرده ولی جانی دپ تصمیم گرفت تا حتی به حکم دو میلیون دلاری دادگاه نیز اعتراض کند.

ناگفته نماند که سریال The Peripheral جاناتان نولان نیز چندان سر و صدایی ایجاد نکرده است. آمازون از فرمول موفقیت کاراکتر‌هایی که نام آنها «جک» و فامیلی آنها با R شروع می‌شود، در این مجموعه پیروی نکرده است. کافیست غیر طبیعی بودن لهجه‌ها و رفتارهای بازیگران این اثر را با «یلواستون» (Yellowstone) مقایسه کنید. فقط شبکه پارامونت این روز‌ها نابغه خود را پیدا کرده و هیچ دخالت لیبرالی در کار تیلور شریدان نمی‌کند.


برنا

بازگشت به لیست

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان