در این فیلم آل پاچینو و رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخته‌اند. «مخمصه» در پانزدهم دسامبر ۱۹۹۵ اکران شد.

مخمصه اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و آل پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس‌هایی بازی کردند. البته ۲۱ سال قبل هردو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداخته بودند ولی در هیچ قسمتی از این فیلم در مقابل یکدیگر قرار نمی‌گرفتند.در فیلم پاچینو و دنیرو حدود ١٥ دقیقه در مقابل یکدیگر قرا می‌گیرند و این رویارویی دو غول بزرگ سینما در قرن ٢٠ را بسیاری از صاحبنظران و منتقدان فیلم و سینما رویارویی دو سبک مهم بازیگری یعنی سبک برون گرای پاچینو و سبک درون گرای دنیرو دانسته‌اند که در نوع خود یک کلاس بازیگری است.


خلاصه داستان:

نیل مک کالی» (دنیرو)، سارقی است که تخصصش انجام سرقت های بزرگ و پرخطر مثل حمله به بانک و وسایل نقلیه ی مخصوص حمل و نقل پول و اوراق بهادار است. «وینسنت هانا» (پاچینو) نیز کارآگاهی است لس آنجلسی که مصمم است او را به دام بیندازد …

صحنه گفتگوی آل پاچینو و رابرت دنیرو در رستوران یکی از معروف‌ترین صحنه‌های سینمایی است که در آن یک دزد و یک پلیس با هم صحبت می‌کنند در حالیکه هیچ‌کدام به دیگری دروغ نمی‌گوید. هر دو همدیگر را تحسین می‌کنند ولی هر دو بیان می‌کنند که از کشتن دیگری ترسی ندارند. ضبط این سکانس به پیشنهاد آل پاچینو بدون تمرین صورت گرفته است و هر دو بازیگر در آن بداهه‌پردازی دارند.

رابرت دنیرو، آل پاچینو و وال کیلمر بازیگران فیلم سینمایی «مخمصه» هستند.

بازگشت به لیست

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان